tirsdag

Prosjekt meg selvđŸ€Ș

Da er det pÄ tide Ä ta tak i disse rÞykesluttkiloene som har snikt seg pÄ. Jeg har vel i grunn aldri vÊrt noen sylfide, joda da jeg var 25 sÄ var jeg det. Men nÄr man ser bort fra det, sÄ har jeg vel alltid vÊrt litt i overkant.

NÄr vektnÄla tipper tre sifrer, ja det er da du virkelig begynner Ä fÄ problemer. Vanskelig Ä finne klÊr, og alt blir i grunn litt tyngre Ä utfÞre. Etter Ä ha prÞvd Ä starte sÄnn ti femten mandager bare det siste Äret bare gav jeg opp. Jeg mÄ ha hjelp, dette klarer jeg ikke alene. Kom over en annonse for E2 klinikken, som baserer seg pÄ mat fra Fedon Lindberg. Bestemte meg for at dette prÞver jeg. Her er det lang oppfÞlging og jeg fÄr god oppfÞlging fra bÄde lege og ernÊringsfysiolog.

Mitt fĂžrste mĂžte med legen ble en liten tankevekker. Jeg er ett prosjekt menneske, og mange av mine venner vil nok si. Hu der altsĂ„, hu baker boller, pusser opp kjĂžkkenet og koker kjĂžttsuppe pĂ„ samme tid. Å ja jeg mĂ„ nok innrĂžmme at det til tider har vĂŠrt i meste laget, bedriften har vel ikke blitt Gazelle uten min hjelp. Men, men nĂ„ skal jeg i alle fall konsentrere om ett nytt prosjekt. Det heter Nina, hun skal ned i vekt og bli flinkere Ă„ ta fritid.

SÄ var det de anbefalingene fra legen, hva gjÞr jeg? Er jo selvfÞlgelig aktiv pÄ sosiale medier ogsÄ. SÄ joda, fra nÄ av er bÄde face og Mail avinstallert pÄ min mobiltelefon. Har beholdt snapp og instragram, den er jo koblet mot face. SÄ tar jeg ett bilde som jeg fÞler mÄ publiseres fÄr jeg gjÞre det om instragram. Gubben har fÄtt restriksjoner, det er nÄ ikke tillatt Ä mase om jobbting etter klokka fire.

Da var det ernÊringsfysiologen, hva hadde hun Ä bidra med? Jeg er jo utdannet KostÞkonom og har jo hatt mange fag sammen med ernÊringsfysiologer. Forskjellen pÄ oss to er vel at hun har gÄtt litt mer i dybden pÄ ernÊring, mens jeg er best pÄ dietter da jeg er kokk i bunn. Jeg kan lage mat og min erfaring fra hÞgskolen er at det kan ikke hun. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til denne Eurodietten, men har bestemt meg for Ä prÞve. Hun er svÊrt opptatt av Ä fortelle at hun/de ikke tjener noe pÄ at jeg bestiller disse produktene. Det skjÞnner jeg nÄr jeg skal bestille, dette er ikke billig. Hun anbefaler at jeg fÄr i meg 5 mÄltider hver dag, spiller ingen rolle hva jeg spiser. Alle mÄltider bestÄr av det samme, stort sett proteiner leser jeg meg fram til. Jeg drar hjem bestiller en del mÄltider, og er motivert for Ä starte

Dag 1
Startet dagen med Ä rÞre sammen ett grovbrÞd, haha, latterlig sykt Ä fremstille det pÄ pakken som om det er ett brÞd. Kan oppbevares i kjÞleskap i flere dager etc blir jo bare latterlig. Det er ett protein rundstykke, som i grunn ikke smakte sÄ verst. Men jeg baker nok mine egne, like riktige sammensatt men smaker hundre ganger bedre. Baker en stor posjon, fryser ned og tar opp to smÄ som jeg akter Ä spise hver dag. SÄ var det omeletten, huff, ferdigmat er ikke noe for meg. I morgen blir det omelett av champignon, lÞk, egg og litt krydder til frokost. Skal eksperimentere litt med de proteinrundstykkene, begynner nÄ med Ä sette litt linfrÞ i vann. Da starter dagen for meg, blogger litt mer i kveld

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails